Väntan, förtröstan och hopp

väntan, förtröstan och hopp hänger ihop,
som gyllene trådar som vävts samman och
formar ett starkt band. Förströstan är den
viktiga tråden, eftersom det är den
inställningen hos mina barn som jag
främst längtar efter. Väntar och hopp gör bandet
som förbinder dig med mig starkare. Att vänta
på att jag ska handla, med blicken fäst vi mig,
är ett tecken på att du verkligen litar på mig.
Om du uttalar orden " jag förströstar på dig"medan
du oroligt försöker få saker och ting att bli så som du vill ha dem, är dina ord tomma.
Hoppet riktar sig mot framtiden,
och förbinder dig med ditt arv i himmelen .
Men du får även uppleva fördelar med hoppet om nuet. 
    Eftersom du är min försöker du inte bara
fördriva tiden medan du väntar. du kan vänta
med förväntan, med tillitsfull förtröstan.
Var uppmärksam på min närvaro i alla omständigheterna.
 
Jag förstörstar mig på dig Gud i allt! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0